SU BAZLI PİGMENT PASTA- KALGON- KLOR PARAFİN-ZİRKON BONCUK-RUTİL-ANATAS TİTAN- DEMİR OKSİT SARI-KIRMIZI PİGMETLER
  Renk Solmalarının Nedenleri ve Çözümleri
 
Renk solmalarının nedenleri ve çözüm önerileri:

Herhangi bir su sızıntısı ya da nem nedeniyle boyanın koyulaşması, boyanın üzerinde beyaz toz oluşması, siyah lekelenmeler, beyaz boyanın sararması, uygun boyanın uygulanmaması, dayanıksız
organik pigmentlerin kullanımı, v.s sonucunda boyanın üzerinde çok farklı renklerin oluşması veya rengin açılması ve tozlanmış eski boyanın üzerine yeni uygulanan boyanın rengini tam olarak
gösterememesi bu duruma verebileceğimiz örneklerden birkaç tanesidir.

Dış cephelerde kullanılan bütün boyaların zaman içinde solma problemi vardır.

Bu solma problemini azaltmak veya uzatmak teknik bilgi- birikim ve sonucunda yapılan boyanın kalitesine bağlıdır.

Solmanın miktarı renkten renge, boyadan boyaya değişim gösterebilmektedir.
Kırmızı, kahverengi ve sarı gibi inorganik renkler, Mavi,yeşil gibi organik renklere göre solma eğilimi düşük olan renklerdir.Mavi,yeşil ve violet gibi organik renkler de sarı, kırmızı ve tonları organik  
renklerinegöre solma eğilimi düşük olan renklerdir. Organik pigmentler görüldüğü gibi inorganik pigmentlere göre solma problemi en çok olan pigmentlerdir. İşte bu sebepten dolayı ışık haslığı ve
maliyeti daha yüksek olan sarı, kırmızı ve turuncu organik pigmentler geliştirilmiştir. Bu pigmentler PRPCOLOR Renk katalogundan da görüleceği üzere YELLOW NIY 1530, RED DPPY 2540 VE
ORANGE DPPY 7300 Pigment Pastalarıdır.

PRPCOLOR Renk Katalogumuzda şimdilik 18 renk'ten 13 adet dış cephede çok rahatlıkla kullanabileceğiniz pigment pasta mevcuttur.
Kataloglarda belirtilen ışık haslığı değerlerinden de anlaşılacağı gibi değeri 8 ve 8'e yakın olanlar solma eğilimi düşük olan renkler olup, ışık haslık değeri 1'e doğru yaklaşan renklerde solma eğilimi çok yüksek olan renkleri göstermektedir.

1.
Dış cephe boyalarında renk pastası seçiminin önemi ne kadar yüksek ise seçilecek bağlayıcı ve diğer girdiler de o kadar önemlidir.
Örneğin boyada dış cepheye dayanıklı pigment pastalar kullanıldı fakat binderi, titan dioksit’i düşük kaliteli veya miktarları düşük seçildi. Bu durumda da boya solma problemi ile karşı karşıyadır.
Bunun tam terside doğrudur. Dış cephe ve iç cephe boyalar arasındaki en büyük fark binderidir. Dış cephe boyalarında kullanılan hammaddeler yüksek kalitede ve kullanılan reçine yüksek saflıkta
ve miktarda olmasından kaynaklı dış cephe boyalarının renklerini daha fazla koruyabilmektedir.
Yüksek kalitedeki akrilik binderli boyalar, diğer akrilik binderli boyalara nazaran daha kaliteli ve renklerini muhafaza edebilir durumdadırlar.

2
. Boyanın uygulandığı yüzey ve yüzeyin hazırlığı, iklim koşulları, boyayı inceltme oranı ve uygulayıcıdan da kaynaklı renk solmaları oluşabilir.
Bu tür olumsuzlukların en aza indirilmesi içinde etiketlere gerekli bilgilerin konulması ve uygulayıcıların yetiştirilmesi gerekmektedir.
Örneğin boya çok sıcak ve direkt güneş ışığında altında uygulandı. Bu boyanın duvara nüfuz etmeden ve çok iyi yapışmadan, zeminin yüzeyinde kurumasını sağlar.
Buda boyanın dökülmesi, kabarması, baloncuk oluşumu, renk dalgalanması ve göçüne kadar problemler ortaya çıkartır.

3
. Dış cephede, çok canlı ve koyu renklerin zamanla renk tonu değişimi, açık renk, mat veya eski görünümlü olanlara göre daha hızlıdır.
Bu yüzden dış cephe renklerde koyu ve canlı olan renkler isteğe bağlı olarak yapılır veya çok az tüketilir.
Eğer ki canlı ve koyu renk yapmak istiyorsak mutlaka ürünümüzde saf akrilik veya yakın kalitede binder seçimi ile birlikte ışık haslık değeri
yüksek organik pigment pasta takviyeli ağırlıklı inorganik pigment pastalı ürünler kullanmaya özen göstermeliyiz.

4
. Koyu ve canlı renklerde uygulama sonrasında renk dalgalanmaları çok fazlasıyla görülmektedir.
Açık, mat ve eski görünümlü renklerde bu tür bir dalgalanma olsa bile gözle hissedilmeyecek derecede azdır.
Bu renk dalgalanmaları; boya reçetesi, uygulama sıcaklığı, yüzeyin durumu, yüzeyin hazırlanışı, boyanın film kalınlığı, boyanın inceltme miktarı, uygulayıcının hataları,
ortamın rutubet miktarı veya duvarın ıslaklığı.... v.b sebeplerden oluşabilmektedir.

5
. Yeni duvar üzerine boyanın uygulanması da renk kaybına veya renk tonu değişimine sebebiyet vermektedir. Prizini almamış yeni duvarlara veya kireç vurulmuş yüzeylere boya uygulamadan önce
alkali dayanımı yüksek astar ve astar katlarından sonra alkali dayanımı yüksek pigment pasta renklerinden yapılmış renkli boya uygulaması yapılır.
Eğer yüzeydeki kirecin alkali seviyesi düşürülmeden boyanırsa veya alkali dayanımı düşük boya uygulanırsa renklerin bölge bölge kaybolması ve ton değişiklikleri fazlasıyla ortaya çıkacaktır.

Metamerizm      : İki objenin renklerinin en az bir aydınlatma kaynağı altında aynı algılanır iken, başka bir aydınlatma kaynağı altında farklı algılanabilmesi olgusudur.

Renk Göçmesi
: Rengi oluşturan pigmentlerin dış koşullara maruz kalması ile kısmen ya da tamamen gitmesi, böylelikle başka(daha soluk) bir rengin oluşmasıdır.

Işık Haslığı
         : Rengin ışığa maruz kaldığında değişime direnme derecesidir. 1’den 8’e kadar rakamlarla ifade edilir.
       ( 1:çok zayıf, 2: zayıf, 3= zayıf-uygun, 4=uygun, 5:iyi, 6=çok iyi, 7: Mükemmel, 8:En İyisi )
 
Boyadaki renk, pigment problemleri konusunda sizlere yardımcı olabilecek bu tür bilgiler uzun yıllara dayalı bilgi birikimler sonrası verilmiş olup herhangi bir hukuki bağlayıcılık teşkil etmemektedir.
 
 
  Bugün 1 ziyaretçi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol